Europa featured Świat

21 krajów na 4. urodziny Mai

3 maja 2017

Coraz trudniej nam doliczyć się ile krajów dotychczas odwiedziliśmy z Mają. Na jej czwarte urodziny postanowiłem podsumować nasze wyjazdy i stworzyć listę, którą będziemy uzupełniać w kolejnych latach. Alicja też się doczeka swojej 😉

Absolutnie nie chodzi o zaliczanie wszystkich krajów świata czy jakąkolwiek rywalizację. Po prostu lubimy tego typu zestawienia (no dobra, w szczególności lubię je ja 😉 ) i zobrazowanie ich na wszelkiego rodzaju mapach. Mam nadzieję, że będzie to też dla Mai swoisty pamiętnik z podróży.

W cztery lata odwiedziliśmy z Mają 21 krajów na 3 kontynentach, z czego co trzeci odwiedzony kraj leży poza Europą. Nie uwzględniamy przesiadek w portach lotniczych, nawet jeśli spędziliśmy na nich cały dzień. Krótkie postoje na kawę na Słowacji czy w Austrii również nie wchodzą w grę,  natomiast mamy na liście kilka krótkich jednodniowych wycieczek.

Mapa odwiedzonych przez Maję krajów. Źródło: Amcharts.com

Mapa lotów Mai

Mapa lotów Mai – 63 loty. Źródło: Flightdiary.net

No to zaczynamy!

Lista jest w porządku chronologicznym. Niektóre z krajów odwiedzaliśmy kilkakrotnie, zamieszczone zdjęcia są z pierwszego wyjazdu w dane miejsce.

1. Polska

Pierwszy wyjazd próbny z trzymiesięczną Mają – do Trójmiasta.

Zastanawiałem się czy Polskę uwzględniać w zestawieniu, ale argumentów „przeciw” nie dostrzegam. W końcu niemało po Polsce jeździmy, a w pierwszą podróż z Mają udaliśmy się do Trójmiasta.

Wpisy z wyjazdów po Polsce znajdziesz tutaj.

2. Niemcy

W Niemczech Maja bywała wielokrotnie. Po raz pierwszy w wieku 4 miesięcy.

Niemcy nigdy nie kojarzyły nam się z miejscem atrakcyjnym turystycznie, jednak stosunkowo często tam bywamy odwiedzając rodzinę. Z biegiem czasu przekonujemy się, że w tym kierunku podróży drzemie spory potencjał.

3. Holandia

Maastricht, Holandia, 2013

Krótka, jednodniowa wycieczka do Maastricht. Brukowane uliczki bardzo przypadły Mai do gustu. Spała jak suseł!

4. Słowenia

Bled, Słowenia, 2013

Pierwszy przystanek naszej bałkańskiej przygody i pierwszej dłuższej, bo aż miesięcznej, podróży z Mają. Wpisy z Bałkanów znajdują się tutaj.

5. Chorwacja

Kamenjak, Chorwacja, 2013

Kierunek niezwykle popularny wśród Polaków. Bywaliśmy tam kilkakrotnie zanim pojawiła się na świecie Maja i nie przypuszczaliśmy, że na Chorwację będziemy mogli spojrzeć z innej perspektywy i zobaczyć więcej podróżując z dzieckiem. O Chorwacji przeczytasz więcej w tym wpisie.

6. Bośnia i Hercegowina

Bosnia i Hercegowina - Mostar

Mostar, Bosnia i Hercegowina, 2013

Bez wątpienia nasz ulubiony kraj na Bałkanach głównie za sprawą niezwykle sympatycznych i życzliwych mieszkańcom. To jednocześnie miejsce naznaczone trudną przeszłością i skomplikowanymi relacjami.  Na pewno tu jeszcze wrócimy. O „malej bebie” przeczytasz w tym wpisie.

7. Czarnogóra

Zatoka Kotorska, Czarnogóra, 2013

Czarnogóra nieco nas rozczarowała, tutaj dowiesz się dlaczego. Niesamowicie pięknych widoków, zwłaszcza w wyższych partiach, oczywiście nie można zakwestionować 😉

8. Tajlandia

Koh Pha Ngan, Tajlandia, 2014.

Koh Pha Ngan, Tajlandia, 2014. Pierwszy daleki wyjazd Mai, w wieku 11 miesięcy.

Pierwsza daleka podróż Mai, co do której mieliśmy trochę obaw. Ale Tajlandia okazała się być strzałem w dziesiątkę, jeśli chodzi o wybór kierunku na tropikalne wakacje z malutkim dzieckiem.

Listę wpisów z Tajlandii znajdziesz tutaj.

9. Francja

St. Tropez, 2014

We Francji bywamy co roku odwiedzając rodzinę, przy okazji podróżując nieco po okolicy. Choć walorów turystycznych i cudownych krajobrazów nie sposób jej odmówić, dużo swobodniej czujemy się jednak we Włoszech i krajach Europy Wschodniej. Listę wpisów dotyczących Francji, w szczególności Prowansji i Lazurowego Wybrzeża znajdziesz tutaj.

10. Monako

Monte Carlo, Monako

Monte Carlo, Monako, 2014

Krótka, jednodniowa wycieczka do Monako. Zaskakująco przyjemne miejsce, obfitujące w bogactwa, a jednocześnie nie przytłaczające.

11. Chile

Atakama, Chile, 2014

Solnisko na pustyni Atakama, Chile, 2014

Jedyna nasza podróż do Ameryki Południowej. Skuszeni niebywale niskimi cenami biletów i wciąż (prawie) darmowym biletem dla Mai (do lat 2 dzieci latają za grosze) zdecydowaliśmy się na kolejną daleką podróż, która okazała się być fantastyczną przygodą. Listę wpisów z Chile znajdziesz tutaj.

12. Zjednoczone Emiraty Arabskie

Abu Dhabi, ZEA

Poranek w Abu Dhabi, Zjednoczone Emiraty Arabskie, 2015

Kilkudniowy pobyt w Abu Dhabi, w drodze do kraju docelowego podróży – Omanu. O Abu Dhabi i Al Ain pisaliśmy tutaj.

13. Oman

Al-Hamra, Oman, 2015

Maja z naszym gospodarzem Sulaimanem. Al-Hamra, Oman, 2015

Oman – zdecydowanie najbardziej „egzotyczny” kierunek naszych podróży i najserdeczniejsi ludzie jakich mieliśmy okazję spotkać. Tym bardziej cieszy nas fakt, że dość liczną grupę naszych czytelników oraz znajomych zainspirowaliśmy do odwiedzenia tego pięknego kraju.

Lista wpisów dotyczących Omanu znajduje się tutaj.

14. Serbia

Belgrad, Serbia, 2015

Pół dnia spędzone w Belgradzie, korzystając z bardzo długiej przesiadki w drodze z Omanu (Air Serbia).

15. Dania

Bakken Park, Kopenhaga, Dania, 2015

W Kopenhadze spędziliśmy weekend majowy, korzystając z niezwykle tanich połączeń lotniczych. Miasto wyjątkowo przyjemne i choć tanio nie jest, wcale nie trzeba wydać tam fortuny. O Kopenhadze przeczytasz tutaj.

16. Węgry

Budapeszt, Węgry, 2015

Bo czasem jedna majówka to za mało 😉 Kolejny pomysł na majówkowy weekend. Budapeszt naprawdę urzeka, a atrakcji dla dzieci jest więcej niż tylko na weekend. O Budapeszcie przeczytasz tutaj.

17. Włochy

Mediolan, Włochy

Na dachu mediolańskiej katedry, Włochy, 2015

Aż dziwne, że do Włoch pojechaliśmy z Mają tak późno. Wcześniej bywaliśmy tam praktycznie co rok (ze względu na wyjazdy rodzinne i tanie bilety) i zawsze z ogromną radością do Włoch wracamy. Wpisy z Italii znajdziesz tutaj.

18. Portugalia

Azory, Portugalia

Gorące źródła na Azorach, Portugalia, 2015

Azory to wyjątkowo odległy (jak na Europę) archipelag, który od niedawna jest w miarę łatwo dostępny. Pod względem spokoju, krajobrazów i przyrody, dla nas to numer 1 w Europie. O Azorach, Porto oraz Lizbonie przeczytasz tutaj.

19. Malezja

Kuala Lumpur, Malezja

Przedszkolaki w Kuala Lumpur, Malezja, 2016

Z tęsknoty za Azją, po 2 latach ponownie wybraliśmy się do jej południowo-wschodniej części. Tym razem spędzając miesiąc w Malezji, Brunei oraz Singapurze. Seria wpisów z Malezji oraz informacje praktyczne znajdziesz pod tym linkiem.

20. Brunei

Brunei Darussalam, 2016

Jedno z tych miejsc, które chcieliśmy odwiedzić z czystej ciekawości, będąc „w okolicy” (czyt. w zasięgu tanich połączeń lotniczych), a okazują się być najciekawszym punktem programu całej podróży. Więcej o Brunei przeczytasz tutaj.

21. Singapur

Singapur, 2016

Obłędnie bogate i świetnie zorganizowane państw0-miasto, robiące kolosalne wrażenie, jednocześnie budzące mieszane uczucia co do swobód obywatelskich i jakości życia poza oczywistymi aspektami finansowymi. Pod tym linkiem znajdziesz serię wpisów o Singapurze.

Pomysłów i planów na najbliższy rok nam nie brakuje, kolejny wyjazd już niedługo 😉

Jeśli jeszcze nie otrzymujesz naszego newslettera, zachęcamy do zapisania się do grupy stałych czytelników, by otrzymywać listy z podróży i informacje o nowościach na blogu.

Będziemy również wdzięczni za udostępnienie wpisu w mediach społecznościowych i szepnięcie o nas słówka znajomym 😉 Dzięki!

Tagi
POWIĄZANE WPISY
Asia, Łukasz, Maja i Alicja Kasperek

Cześć! Jesteśmy rodziną, która nie wyobraża sobie życia bez podróży. Na co dzień mieszkamy i pracujemy na Śląsku. Staramy się uciekać od rutyny i codziennego pośpiechu, więc gdy to tylko możliwe, pakujemy plecaki i ruszamy w drogę. Odkąd pojawiła się Maja, podróżujemy wyłącznie w pełnym składzie, bo tylko wtedy podróż może być naprawdę udana! A jak to się zaczęło, przeczytacie na stronie "O nas".