Azory Europa Portugalia

Azory z dzieckiem

20 listopada 2015

Już pierwszy rzut oka na mapę uzmysławia jak małą wyspą jest São Miguel. Jej powierzchnia to zaledwie 90km długości i maksymalnie 15km szerokości; podróżując samochodem można ją objechać nawet jeden dzień. Co robić więc na tak małej wyspie przez tydzień? Wbrew pozorom czasu może nie wystarczyć na wszystkie najciekawsze miejsca. Bez wątpienia na São Miguel nie będą się nudzili dorośli, tym bardziej dzieci.

Trekking w wersji light

Na Wyspie Świętego Michała znajdziemy wiele pieszych szlaków, które można spokojnie przejść z dzieckiem. (Więcej o szlakach na wyspie znajdziecie tutaj)

Lasy w okolicach Faial de Terra

Azory 10-2015-026

Salto do Prego

Wodospad Salto do Prego

Azory-kuchnia-2

Na jedną z takich wycieczek z Mają poświęciliśmy jeden dzień. Po raz pierwszy nie zabraliśmy w podróż nosidła, które dotąd w podobnych okolicznościach doskonale się sprawdzało. Nawet gdyby Maja była lżejsza to zapewne i tak nie miałaby najmniejszej ochoty w nim biernie siedzieć, ciekawość nowego brała górę. Wspinaczka na wodospad nie była wymagająca, więc z ochotą kroczyła ścieżką w środku lasu robiąc przy tym wiele przystanków na dotknięcie wielkich paproci czy mchów, które wyglądały jak mięciutkie dywany. Do tego niecodziennie przecież można przeskakiwać przez ogromne konary drzew i pokonywać górskie strumyki.

Gorące źródła

Na Sao Miguel jest wiele miejsc, gdzie można korzystać z przyjemnych kąpieli w gorących źródłach. Odwiedziliśmy dwa z nich. Poça da Dona Beija mieści się niedaleko Furnas i choć z łatwością można tam trafić, w gorących basenach nie było szczególnego tłoku. Z kolei Caldeira Velha mieści się z dala od jakichkolwiek zabudowań, niedaleko Ribeira Grande, w środku subtropikalnego lasu.

Azory 10-2015-429

Dwa hipopotamy

Azory 10-2015-449 Azory 10-2015-192 Azory 10-2015-225

Parki

Podróżowanie po São Miguel jest jak zwiedzanie ogromnego rezerwatu przyrody. Przy drogach rosną obficie kwitnące krzewy hortensji, gigantyczne paprocie i wiele innych gatunków roślin, których nie znajdziemy w innych częściach Europy (wiele roślin dotarło tutaj za sprawą osadników z innych kontynentów). Jednym z parków, które trzeba odwiedzić jest Parque Terra Nostra. Na terenie kompleksu można podziwiać gatunki azorskiej roślinności endemicznej, a także skorzystać z kąpieli w basenie z gorącą wodą termalną.

Park Terra Nostra w Furnas

Azory 10-2015-079 Azory 10-2015-087 Azory 10-2015-105

Poszukiwanie wielorybów i delfinów

Ponta Delgada będące stolicą wyspy nieszczególnie nas zachwyciło. Być może dlatego, że większą sympatię zawsze budzą w nas mniejsze, bardziej klimatyczne miejscowości, których na wyspie nie brakuje. Ponta Delgada wyglądała przy nich jak niczym zwyczajne miasto. I pewnie dotarlibyśmy tutaj dopiero przed samym wylotem, gdyby nie wyruszające z miejscowego portu wycieczki w poszukiwaniu wielorybów. Ofert jest wiele, ostatecznie wybraliśmy Moby Dick Tours.

Azory 10-2015-302 Azory 10-2015-304 Azory 10-2015-308 Azory 10-2015-323 Azory 10-2015-340

Azory 10-2015-348

U kapitana

Zaledwie po kilkunastu minutach od opuszczenia portu natknęliśmy się na pierwsze grupy delfinów, kolejne pojawiały się z każdą chwilą. Niestety wypatrywanie wielorybów wymaga dużo więcej wysiłku i polega dosłownie na ich wypatrywaniu z brzegu (!) przez odpowiednio doświadczoną osobę z ekipy Moby Dick. Wycieczka trwała ponad 4 godziny, kapitan nie chciał dać za wygraną i z cierpliwością oczekiwał informacji z lądu o lokacji wielorybów. Tymczasem mniej więcej po jakiejś godzinie od wypłynięcia łodzią w ocean, większość wycieczki zaczęła odczuwać skutki choroby morskiej. Podczas, gdy walczyliśmy z reakcją własnego organizmu na intensywne bujanie, Maja zdawała się w ogóle go nie dostrzegać bawiąc się w najlepsze. I zdawała się być w najlepszej formie ze wszystkich.

Konie

W okolicach Ribeira Grande (Santana) odnaleźliśmy stadninę. W skromnym budynku swój dom mają zarówno czempiony, jak i konie, które najlepsze lata mają już za sobą. Maja z radością poznawała każde z nich i wzięła pierwszą „lekcję” jazdy konnej na kucyku Gigi.

Azory 10-2015-299 Azory 10-2015-301 Azory 10-2015-356 Azory 10-2015-365 Azory 10-2015-368

Lotnicze obserwacje

Ruch lotniczy na jedynym lotnisku na wyspie ograniczał się jeszcze do niedawna do dwóch linii lotniczych. Nic więc dziwnego, że w bezpośrednim sąsiedztwie na próżno szukać większych hoteli. Nocleg najłatwiej znaleźć za pośrednictwem Airbnb, w prywatnym domu, na przykład vis-a-vis pasa startowego. Lubimy lotniska i obserwowanie wzbijających się w powietrze czy lądujących samolotów. Tym razem wystarczyło przejść przez drogę by móc obserwować operacje lotniskowe, co jest niemałą atrakcją, niezależnie od wieku.

Azory 10-2015-580 Azory 10-2015-584 Azory 10-2015-600

Plaża

Na koniec warto wspomnieć o plażach na São Miguel – ciemnych i kamienistych, a jednak bardzo malowniczych. Podczas naszego pobytu, na plażę zajrzeliśmy tylko dwukrotnie. Oprócz nielicznych surferów, byliśmy jedynymi „plażowiczami”, dzięki czemu mogliśmy w spokoju ładować akumulatory na nadchodzącą zimę.

Azory 10-2015-154 Azory 10-2015-484 Azory 10-2015-501 Azory 10-2015-502

Będzie nam miło jeśli podzielisz się swoją opinią i zostawisz komentarz.  Jeśli podoba Ci się nasza strona, poleć nas również swoim znajomym. Z góry dzięki!

Tagi
POWIĄZANE WPISY
  • ostatnio mi chodzą Azory po głowie 🙂
    po zdjęciach widzę dużo podobieństwa do Madery 🙂

• My właśnie na Maderę się wybieraliśmy, ale ostatecznie padło na Azory. Madera jeszcze trochę poczeka, żebyśmy zdążyli trochę zapomnieć jak na Azorach było pięknie 😉

• Bardzo fajny przewodnik 🙂 Wszędzie znajdą się atrakcje, choć my często specjalnie szukamy placów zabaw w miastach, żeby…chwilę odpocząć w bezpiecznej przestrzeni i poznać lokalne dzieci 🙂 mocno zastanawialiśmy się nad Azorami, bo w tym roku była tam moja siostra przez miesiąc, ale nie trafiliśmy w promocje. Pięknie tam!

• Dzięki Justyna! Z tymi placami zabaw w mieście masz rację, chociaż zwykle ich nie szukamy 😉 A jeśli chodzi o loty, to mam wrażenie że co chwilę jakieś super ceny się pojawiają na tym kierunku… Wkrótce wrzucimy informacje praktyczne, jak się tam tanio dostać też będzie 🙂

• Mała bardzo fotogeniczna 😉

Asia, Łukasz, Maja i Alicja Kasperek

Cześć! Jesteśmy rodziną, która nie wyobraża sobie życia bez podróży. Na co dzień mieszkamy i pracujemy na Śląsku. Staramy się uciekać od rutyny i codziennego pośpiechu, więc gdy to tylko możliwe, pakujemy plecaki i ruszamy w drogę. Odkąd pojawiła się Maja, podróżujemy wyłącznie w pełnym składzie, bo tylko wtedy podróż może być naprawdę udana! A jak to się zaczęło, przeczytacie na stronie "O nas".