Polska

Poznański weekend podróżniczy – Tour Salon

- 22 lutego 2016

Od 12 do 14-go lutego Poznań skupił jak w soczewce wszystko, co najlepsze w polskich regionach. Na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich podczas Tour Salon miały szansę promować się liczne zakątki Polski– od całych województw i regionów po małe miejscowości. Oprócz polskich akcentów znalazły się również stanowiska niemieckie, węgierskie, rumuńskie, czy też indonezyjskie i wietnamskie. Co więcej, w programie znalazł się również punkt dedykowany spotkaniom z blogerami podróżniczymi. Nie mogło nas tam zabraknąć, szczególnie ze względu na zapowiadające się naprawdę wyborowe towarzystwo. Od razu po pracy wsiedliśmy więc do pociągu i za nieco ponad 4 godziny byliśmy już na poznańskiej starówce.

Poznan-1-2 Poznan-1 Poznan-2Poznan-5Poznan-4Poznan-3Poznan-6

Kolejne parę dni Poznań-miasto stanowiło raczej tło podróżniczych wydarzeń. Oprócz targów i naszych pierwszych spotkań „przy stoliku”, równocześnie w sąsiednim pawilonie miał miejsce Festiwal Podróżniczy Śladami Marzeń. Niestety nie mogliśmy być w dwóch miejscach jednocześnie, więc spośród wielu ciekawych prezentacji wybraliśmy jedną, za to jak się okazało najlepszą (i zwycięską na festiwalu). Piotr Horzela (koniecznie zajrzyjcie na jego stronę!) opowiadał o dwóch latach w Sudanie Południowym i robił to tak barwnie i interesująco, że poczuliśmy się jakbyśmy sami tam byli. (Koniecznie zajrzyjcie na jego stronę!)

Poznan-9Poznan-11Poznan-10

Mimo, iż planowaliśmy przy okazji targów i festiwalu zwiedzić sam Poznań, nie pozostało nam na to wiele czasu. Do tego mroźna i wietrzna aura nie sprzyjała dłuższym spacerom.

Poznan-14Poznan-8Poznan-13Poznan-17

Oprócz walentynkowej przechadzki po zabytkowym rynku odwiedziliśmy Bramę Poznania (ICHOT) – multimedialne muzeum prezentujące ciekawą i dotąd niezbyt dobrze nam znaną historię Ostrowa Tumskiego (obecnie dzielnica Poznania) jako najpotężniejszego grodu pierwszego władcy Polski. Temat raczej mało interesujący dla trzylatka, dzięki odpowiednio dostosowanej formule zwiedzania, stał się świetną i ciekawą rozrywką – Maja nie nudziła się ani przez chwilę.

Poznan-16

Poznan-18 Poznan-22Poznan-19Poznan-20Poznan-21Poznan-23Poznan-24
Poznań pozostaje wciąż przez nas… niepoznany. Czekamy na wiosnę i kolejny wolny weekend, by wrócić i kontynuować wycieczkę po mieście, w nieco cieplejszych warunkach. Jesteśmy już teraz przekonani, że warto!

Tagi
POWIĄZANE WPISY
Asia, Łukasz, Maja i Alicja Kasperek

Cześć! Jesteśmy rodziną, która nie wyobraża sobie życia bez podróży. Na co dzień mieszkamy i pracujemy na Śląsku. Staramy się uciekać od rutyny i codziennego pośpiechu, więc gdy to tylko możliwe, pakujemy plecaki i ruszamy w drogę. Odkąd pojawiła się Maja, podróżujemy wyłącznie w pełnym składzie, bo tylko wtedy podróż może być naprawdę udana! A jak to się zaczęło, przeczytacie na stronie "O nas".